torsdag den 4. november 2010

Det gamle børneTV

Hvis der er noget jeg savner i TV'et idag, så er det ordenligt børnetv. Det er seriøst en omgang crap der bliver sendt, man kan så tydeligt se forskellen.
Det børnetv der bliver lavet idag, er udelukkende for underholdningen og for at lave noget der kan sælge.
Dengang jeg var lille (lol det er jeg stadig), var der rent faktisk serier med dramatiske historier, der fik mig til at få mareridt og tårer i øjnene. Men forældrene idag må åbenbart være blevet for sarte, idag skal børn ikke have nogen chance for at lære hvor uretfærdig livet er.

Jeg har lige støvsuget google for billeder af mine 4 gamle yndlings serier, suk dem kunne jeg godt se igen.

Dyrene fra lilleskoven - Animals of Farthing Wood



Mumitrolden - Momintrollet


Kaninbjerget - Watership Down


Krigermusen Martin - Martin the Warrior


Slut :)

4 kommentarer:

  1. I totally Agree D: Nuff said!

    SvarSlet
  2. I totally remember like ALL of them! Aaah, this is so nostalgic... I remember crying over "Martin the Warrior" ^^' haha

    SvarSlet
  3. Kan så tydelig huske dem alle sammen! Krigermusen Martin var nok en af mine yngeliges, synes den var så sød (Dog meget meget voldlig) XD

    SvarSlet
    Svar
    1. Voldelig for børnene TV på det tidspunkt, men slet ikke voldelig hvis du sammenligner serien med de bøger, den bygger over. Der er virkelig skruet ned for blodet, volden og de gange, man rent faktisk får en død at se på skærmen. Hvilket jeg synes er ærgeligt, da vi allerede havde film som "Frk. Brisbys hemmelighed", som var ment til børn af samme alder, og Don Bluth viede ikke fra at vise sværdstik og sår der. Der var også flere dyr med i slagene i bøgerne. For eksempel er der en karakter i bogen Martin the Warrior, en af de gode, som i et dyrisk raseri slår 20 modstandere ihjel på stribe!

      Men hvor ville jeg gerne se Rødsten-serierne på dansk fjernsyn igen. Og måske få resten af bøgerne oversat til dansk. Vi har kun fået den første bog på dansk, Ridder Martins sværd, på engelsk bare Redwall.

      En film, eller en musical, det ville også være spændende. Der er allerede et manus til en engelsk Redwall musical.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...