tirsdag den 16. november 2010

J-popcon 10

J-popcon 2010 was AWSOME!

Var stresset hele sidste uge, så nu føles det bare underligt at det
allerede er ovre ;_;
Men f*** det har været en fed weekend. Jeg var så stresset over det at jeg ikke kunne overskue at tage i skole om fredagen, selvom jeg havde fri 11:30 eller noget i den stil XD og natten mellem lørdag og søndag endte jeg med at sove under en jakke i biografen, fordi jeg ikke gad at bruge penge på at tage hjem.
Selvom det var min 4. j-popcon, så var det var første gang jeg var til en con med SÅ mange mennesker, jeg hørte fra en Gopher at de var oppe på 2500 deltager? og så var standarden af cosplays virkelig flyttet sig i Danmark! Folk var virkelig flotte og gennemførte ö ! Udover det har jeg aldrig set så mange One Piece cosplayere før til en con. Det var nok det mest awsome. Det var også dejligt at se gamle venner og bekendte igen, og at møde nye mennesker. Ihh, jeg kan slet ikke vente til den næste con nu *w* Okashii-con here I come!

One Piece cosplayere *w* - mig som Nico Robin
Det var mega stress lørdag morgen, jeg opdagede at mine netstrømpe-tingting til cosplayet var gået i stykker i vaskemaskinen, men så var jeg så heldig at connen lå lige ved siden af istegade, så jeg nemt kunne finde en butik at købe nogle nye d:

Mit søndags cosplay, C17 fra Dragonball, og Elisabeth som C18
Et af mine knap så seriøse cosplays, men det var ihvertfald sjovt XD

J-popcon 2010
Positivt:
Rigtig meget plads. For engangskyld var det ikke et problem at finde et sted at slå sig ned. Gameroomet var også dejlig stort ^_^ og beliggenheden nær hovedbanegården var også rigtig god. Cosplayshowet var meget mere overskueligt at se, når det ikke gik 1000 år med at præsentere hvert act, de der videoer var tiptop :) Salen var også rigtig god, vi var inde som nogle af de sidste, men fik alligevel rigtig gode pladser! DGI byen var også ok nem at finde rundt i, når man først havde vennet sig til det og det var praktisk at der var toiletter og omklædningsrum overalt, når man skulle skifte cosplays osv.

Negativt:
Den uendelige lange kø, der bare befinder sig overalt. Det var nok værst til Dealerroomet, som jeg opgav at komme ind i. Den fact at hele J-popcon i teorien lå et offentligt sted, så "almindelige" mennesker gik forbi hele tiden, og man kun blev tjekket når man skulle ind i gameroomet. At der ikke var sovepladser eller overnatnings muligheder! D: At cosplayshowet var over en time forsinket, og hvad gik lige galt for garderoben?

Der var faktisk rigtig meget der ikke fungerede, men alt i alt har det været en super fed J-popcon. Jeg kom hjem ved en 6 tiden søndag om aftenen, og faldt bare sammen foran min computer XD
Mit værelse var nok det mest uoverskuelige, dele til mine cosplays havde været væk, så alting var bare gennemrodet totalt sammen. ;_;

Men til noget helt andet :D
Genki er flyttet til Roskilde. Det står nu officielt på deres hjemmeside. Det er bare for super nizzle 8D. Glæder mig!

3 kommentarer:

  1. Jeg må indrømme, at hvide mennesker der cosplayer virker lidt mærkeligt >_<" Det ser meget sjældent vellykket ud... Men det er fedt, at du havde det sjovt : D Har et par bekendte der plejer at tage derind.. Ikke lige noget jeg går op i, men oh well. xD

    SvarSlet
  2. Well, jeg har det nok lidt omvendt, da de fleste anime-karakterer er lyse i huden osv.. Men hver sin smag ^^;

    SvarSlet
  3. OMG yeah one piece cosplayerne var for seje! *__* og btw der er også flere der begynder at læse Fairy tail <3

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...